Kek lapis Sarawak

 Sabtu, 8 Syawal 1444 Hijrah.

Suami saya sudah kembali bekerja shif malam, semalam. Rasa macam sekejap je bila bercuti. Kalaulah boleh cuti lama-lama. 😁

Pagi tadi, saya pergi berlari di luar.


Sempat berlarian sejauh 8.17 km. Alhamdulillah. 

Gambar kek lapis, yang kakak kedua dari Kuching bagi. Perasa pineapple cheese. Boleh tahan sedap.


Saya bawa balik 3 jenis kek lapis, pemberian kakak kedua. Selain perasa pineapple cheese, ada perasa cadbury cheese. Belum cuba lagi. Kita habiskan satu-satu dulu. Yang bawah kaler hijo tu, perasa masam manis kot, dia tak ada label pulak.

Hari ni saya tengok, ramai pergi beraya. Banyak rumah terbuka di hujung minggu. Saya lepak di rumah saja. Penat jalan di zoo semalam pun tak habis lagi. Hari ni, pergi lari pulak. Tengahari tadi lepas masak, terus saya tertidur, padahal saya jarang tidur waktu siang. 

Selamat beraya kepada pembaca sekalian. Hati-hati di jalanraya. Semoga selamat sampai ke destinasi anda.

Jumpa lagi, ye. 😊

12 comments:

  1. Wah ada pineapple cheese! Unik perasa.
    Kalau saya ada tidur siang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la, saya pun pertama kali tengok kek lapis perasa pineapple cheese.
      Bagus juga tidur sebelum zohor, kan, untuk recharge badan.

      Delete
  2. Tengok kek lapis Nur teringat tiga jenis kek lapis saya. Akibat sibuk terlupa nak potong dan hidangkan untuk tetamu. Pagi tadi Encik Suami tegur. Tak apalah, nanti akan masuk bekas kuih juga. Hurrmmm...nak masuk raya kesembilan baru nak keluarkan kek lapis hihihii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa... boleh terlupa. Hehe... takpe, sebab Amie pun banyak masak hidangan lain.

      Delete
  3. sbg penggemar kek lapis... kalau dtg beraya tuan rumah hidang kek lapis yg tu sy terkam dulu😂mcm mn laa agaknya kalau sy beraya kat sarawak. juling tgk mcm2 jenis kek lapis yg ada🤭

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Anies.. macam-macam kaler ada. Muhahaha...

      Delete
  4. Pineapple & cadbury cheese...sedapnya, tak pernah mkn perasa ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pineapple cheese tu, takde rasa nanas sangat pun.
      Manakala cadbury cheese, rasa macam cheese cake. Hehe..

      Delete
  5. Saya sukaaa kek lapis macam tuh 😍😍. Penasaran dengan rasa Cadbury cheese, pasti sedap kak. Kalo sudah coklat biasanya ga akan failed rasanya 👍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, fanny, memang sedap, perasa cadbury cheese. Anak-anak saya laju jer habiskan. :)

      Delete