Saya timbang berat badan, sebulan sekali. Setiap 1 haribulan. Mari kita tengok...


Hambik! Tak control makan, kan.. padan muka ku! Dah BMI jadi overweight dah. Berat saya naik 2 kilo, jadi 61 kg. Bulan lepas, berat saya 59 kg. 

Pengajarannya di sini, tak guna jogging hari-hari kalau makan tak control. Nafsu makan, ya Allah, macam kuda. Astaghfirullahalzim... marilah kita kembali ke pangkal jalan.

Pagi tadi, saya pergi jogging, seperti biasa.


10 km hari ni. Insaf. Bakar kalori lebih sikit. Saya tak boleh lebih laju. Tapi saya boleh pergi lebih jauh. Insya-Allah.

Dalam gambar di atas, kucing tu, manja dengan anak sulung saya. Anak saya tu, kat kolej sekarang. Julung-julung kalinya puasa di perantauan. Perantauan la sangat. Tak jauh pun, satu Perak juga. Tapi dah tak duduk rumah. Semoga rajin bangun sahur, anakku.

Baiklah.

Jumpa lagi, ye.