Sabar itu separuh dari iman

 2 Ramadan 1443 Hijrah.

Pagi tadi, anak kedua buat drama. Dah la lepas sahur, saya kena tolong dia print homework. Lepas tu, sampai pukul 7 pagi, dia masih menulis. Homework tak siap la tu. Saya hantar dia 7.30. Pintu pagar tepi dah kunci. Saya suruh dia masuk kereta balik. Pergi pintu pagar utama, betul-betul sebelum 7.40 sampai sekolah. Bertuah sungguh anak saya ni. King of procrastination. Suka sangat buat homework last minute. Adoi, urut dada sat. Sabor, sabor. 

Lepas hantar anak sekolah, saya ke tempat jogging. Riadah sat. Buat 10 ribu langkah je.


Dapat la lebih kurang 6 km jogging hari ni. Syukur, Alhamdulillah. Bukan saya dan kawan saya je. Ada juga orang lain beriadah di waktu pagi. Pagi, cuaca tak berapa panas. Lagi satu, kalau dah riadah pagi, petang free, boleh la pi cari kueh dengan suami, kalau dia tak kerja shif petang. Hehe..

Gambar di atas adalah Puteh. Puteh ni, masih anak kucing lagi, masih menyusu. Dia jinak-jinak merpati. Time bagi makan, dia dekat. Bila kita nak ambik dia, dia lari, tak bagi pegang. 

Ok la. Jumpa lagi, ye.

4 comments:

  1. Saya pun suka menangguh kerja buat kerja sekolah. Hehe pernah sambung buat di sekolah waktu mata pelajaran lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah... boleh geng dengan anak saya. Kenangan ye, waktu sekolah dulu.

      Delete
  2. Nak marah tapi kena sabarrrr..ragam pagi pagi tu kena sabar lebih. Lepas ni kena check homework dia lah nampaknya sebelum tidur. Okay jugak tu riadah petang sekali membeli apa yang patut untuk berbuka. Comel puteh, tak biasa dengan orang kot. Itu yang lari bila nak pegang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertuah Fizah, dia nak bagi kita check homework dia. Budak dah form 4. Huhu..
      Puteh tu dah ok, ambil masa nak serasi dengan orang. Sekarang dah suka datang dekat kita. :)

      Delete