14 Ramadan 1443 Hijrah.

Pagi tadi masa jogging, rasa nak terbuang ayor kecik. Tak tahan la pulak. Jadi, saya balik awal.

Riadah hari ini

Tak sempat 4 km pun, saya dah balik. Lega, dah lepas hajat di rumah. Saya minum ayor masak banyak, waktu sahur saya tak minum kopi pun. 

Lepas tu, saya sambung jogging dalam rumah. Bukan atas treadmill, keliling meja makan dan masuk bilik. Saya malas pakai kasut, pakai stoking je. Dapat la dalam 2 km.

Buat sikit-sikit, setakat mana kaki mampu pergi di bulan puasa. Tengok-tengok, dah lebih 100 km dah berlari bulan April ni.


Alhamdulillah atas nikmat sihat yang Allah bagi. Gambar di atas adalah lencana dapat melalui aplikasi Strava.

Lepas jogging dalam rumah, saya buat yoga sekejap, dalam 19 minit. Yoga ni, macam regangan. Lega bila buat. Mengendurkan otot-otot yang tegang. 

Lepas mandi, saya masak. 


Masak ayam goreng bercili lagi. Hari tu, cili hijo dan cili api, kali ni, guna cili kering pulak. Asyik masak lauk yang sama. Entah, saya rasa selera makan sahur bila ada lauk tak berkuah ni. 

Hari ni hari Sabtu. Kome nak nyongket ke mana-mana ke? Saya tak pi mana-mana, suami kerja. Huu..

Selamat beristirehat semua..., jumpa lagi ye.

*nyongket : Jalan-jalan, bahasa Perak.