Berita gumbira

 20 Ramadan 1443 Hijrah.

Cepat, kan... dah masuk 10 malam terakhir. Huuu... 

Hari ni start lewat sikit jogging. Kadang dapat hantar anak awal ke sekolah. Kadang, pi melabur dulu la. Gitu ler..


Jogging sejauh 5.85 km. Alhamdulillah, syukur Allah bagi nikmat sihat.

Gambar menunjukkan burung merpati tengah makan nasi. Biasanya kalau tinggal nasi lebihan sahur tu, saya letak atas rumput depan rumah. Burung merpati ada, burung pipit, burung gagak pun ada datang makan. 😁

Berita gumbiranya adalah, saya baru lepas daftar masuk Larian Hari Keputeraan Sultan Nazrin Shah! Lamanya tak join event lari betul. Sepanjang musim pkp yang lalu, banyak acara larian dibatalkan. Ada yang saya dah daftar, penganjur pos baju dan medal, sebab event dibatalkan. Ada juga penganjur yang kembalikan wang daftar melalui bank. Tak sabar saya, bulan Oktober nanti, larian ni, di Kuala Kangsar. Saya pernah masuk sekali dulu, masa tahun 2017.

Makcik gendut di tepi sawah 😁

Itu la dia, saya, 5 tahun lepas. Percaya atau tidak, saya pernah lagi besaaaaar dari gambar di atas. BMI obese, tau.

Ni gambar saya sekarang, ambil masa jogging di Esplanade Lumut, 2 hari lepas.


Lari untuk sihat. Bila sihat, boleh jalankan tanggungjawap kita dengan riang ria, boleh beribadat dengan selesa. Alhamdulillah.

Excitednya saya, padahal event lambat lagi. Hehe...

Baiklah. Jumpa lagi, ye.

9 comments:

  1. Tengok-tengok sudah Oktober.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..tumpang gembira untuk kak Nur. Mesti tak sabar nak menantikan harinya tiba.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..tumpang gembira untuk kak Nur. Mesti tak sabar nak menantikan harinya tiba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mekasih, Fizah. Hehe, agak excited. Harap lebih banyak event lari akan keluar lepas ni.

      Delete
  4. wahh ramping gilerr
    . leh lambung² ni makcik 😅😅

    ReplyDelete
  5. Wahhhhhhhh ramping gila badan kak nur. Okay saya lagi bersemangat untuk terus konsistent makan sihat dan juga bersenam (walaupun skrg agak kelaut)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom Nadia, kita sama-sama makan sihat dan konsisten bersenam. Tapi nanti hari raya kita balun dulu, pastu balik semula ke pangkal jalan ye. :D

      Delete