Mengantuk

 15 Ramadan 1443 Hijrah.

Mengantuk sebenarnya, tapi pergi jogging juga. 


Larat buat sampai 7.15 km pagi tadi. Alhamdulillah. Pace 10. Huhu...

Gambar di atas masa saya sampai tempat jogging. Belum pukul 7 pagi. Langit dah agak cerah.

Semalam saya buat 21 terawih. Habis pukul 10.30 malam. Selama ni, saya buat 8 je. Tapi saya nak cuba, itu yang saya kuatkan semangat juga. Bila last anda solat terawih 21? Saya, nak tahu bila? Masa saya belasan tahun. Masa saya masih sekolah. Ya Allah, lama giler la, saya tak buat. Semalam saya rasa happy sangat, Allah izinkan. Macam baru lepas habis half marathon. Terharu dan rasa seronok. 

Apakah 2 benda yang kurang di bulan puasa ini?

1) Tidur

2) Air

Betul, tak? Ada kuliah pula tengahari ni, jadi lepas zohor je dapat tido sekejap kot. 

Baiklah. Salam hujung minggu kepada semua pembaca sekalian. 

Jumpa lagi, ye. 😊

5 comments:

  1. Rasanya kali terakhir di surau rumah lama, 8 tahun lepas.
    Apabila Puan Nur cakap begitu, mungkin boleh buat sekali untuk tahun ini. Insya Allah :)
    Strategi buat solat Isyak dan 8 rakaat. Bangun qiamulail buat 13 rakaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, marilah kita, NA. :)
      Wah, bagus NA buat style camtu. Idea yang bagus.

      Delete
  2. Betul, kalau masuk bulan Ramadan, memang akan kurang Tidur dan Air. Bercakap tentang terawih, saya pun rasa paling banyak buat 21 adalah sewaktu Sekolah Berasrama Penuh dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan... dah habis sekolah, nak buat sendiri di rumah, memang tak mampu. Ikut imam baru boleh, bagi akak.

      Delete
    2. Setuju, Sebab bila buat sendiri ini memang kena kuat nak dapatkan semangat. Kalau dekat surau/masjid ataupun berimam dekat rumah lebih semangat

      Delete