Puteh

 24 Ramadan 1443 Hijrah.

Semalam, bendera jepun naik lepas Asar. Naya pak karim. 😅

Sabor je la.

Bangun waktu sahur. Uzur pun, seorang ibu harus sediakan makanan untuk suami dan anak-anak berpuasa. 

Jogging seperti biasa pagi tadi.


Jam saya rekod sampai 6.26 km saja, sebelum mati. Ingat sempat tak caj pi jogging untuk sehari, sebab tinggal 1 bar, tak sempat juga. Lepas jam mati, saya sambung lebih kurang 1 round lagi, jadi dalam 7 km rasanya kot, saya jogging pagi tadi.

Pace itik pulang petang gitew.

Lepas jogging, main dengan Puteh. Boleh lompat tinggi si Puteh ni.


Terhibur hati main dengan budak bulu ni.


Macam sama kaler je badan si Puteh dengan lantai garaj rumah.

Saya baru lepas kemas dapur. Buang barang dah expired dalam peti ais. Nanti boleh beli barang nak buat biskut raya. Kalau rajin. 🙈

Baiklah. Jumpa lagi, ye. Berbelanjalah dengan berhemah. Hati-hati di jalanraya.

5 comments:

  1. rindunya kucing nina. apakan daya allah syg dia

    ReplyDelete
  2. Okay lagi tu bila prepare lauk berbuka boleh rasa. hehe..kalau dah nak berbuka tu lagi nayaaa..Harap rajinlah tu nanti buat biskut raya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. kelebihan bila uzur. Tapi timing dia tak best la, Fizah. Sebab hujung ramadan. Tak sempat nak rebut malam-malam terakhir ramadan.
      Amin.. semoga akak dapat melawan perasaan malas buat kueh. Semangat! :)

      Delete
  3. Betul lah tu, perempuan kalau bendera merah pun memang kena sediakan makanan berbuka dan bersahur. Comelnya puteh. Saya teringin nak bela kucing. Tunggu saya bekerja dalam 5 ke 6 bulan baru bela kucing. Harapnya lepas , kalau tak dapat tunggu saya ada rumah sendiri lah hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puteh ni budak lagi, tu yang cheeky tu. Penuh energy.
      Jenuh juga bela kucing ni, Nadia. Macam jaga baby lagi. Kena pi cucuk la, dan kalau nak pi coti, susah juga. Huhu..

      Delete