Suami saya off  kerja. Dia masak nasi goreng untuk sahur. Dia punya nasi goreng lagi sedap dari nasi goreng saya masak. Hehe... siap tambah. Semalam saya tak  makan nasi waktu berbuka. Makan roti john. Balik terawikh, saya makan kueh badak dan kasturi, kawan sedekah. 

Saya pergi jogging dalam pukul 7 pagi.


Hari ni, dapat jogging 7.3 km. Alhamdulillah. Hari Sabtu, ramai juga orang beriadah pagi. Yang jogging, yang naik basikal.

Gambar di atas adalah pokok cermai. Buah cermai yang orang buat asam tu, selalu warna kuning. Yang ni, warna merah. Saya tak tahu pun pokok dalam pasu ni, pokok cermai. Bila dia dah keluar buah, saya try makan. Laaa... buah cermai. Ada warna merah rupanya. Ingat warna kuning je.

Syukur Alhamdulillah atas nikmat yang Allah beri. Dapat merasa bulan Ramadhan. Dapat puasa, dapat lari. Dapat pergi terawikh. Pergi terawikh ni, macam pergi jogging juga. Sebelum keluar rumah, rasa malas nak mampus. Dah gendut kan, lepas berbuka, rasa macam ular sawa la. Tapi bila kita pergi dan lepas buat, hati rasa tenang dan seronok je. 😍

 Ok la. Jumpa lagi, ye.