Ceria Sabtu

 Suami saya off  kerja. Dia masak nasi goreng untuk sahur. Dia punya nasi goreng lagi sedap dari nasi goreng saya masak. Hehe... siap tambah. Semalam saya tak  makan nasi waktu berbuka. Makan roti john. Balik terawikh, saya makan kueh badak dan kasturi, kawan sedekah. 

Saya pergi jogging dalam pukul 7 pagi.


Hari ni, dapat jogging 7.3 km. Alhamdulillah. Hari Sabtu, ramai juga orang beriadah pagi. Yang jogging, yang naik basikal.

Gambar di atas adalah pokok cermai. Buah cermai yang orang buat asam tu, selalu warna kuning. Yang ni, warna merah. Saya tak tahu pun pokok dalam pasu ni, pokok cermai. Bila dia dah keluar buah, saya try makan. Laaa... buah cermai. Ada warna merah rupanya. Ingat warna kuning je.

Syukur Alhamdulillah atas nikmat yang Allah beri. Dapat merasa bulan Ramadhan. Dapat puasa, dapat lari. Dapat pergi terawikh. Pergi terawikh ni, macam pergi jogging juga. Sebelum keluar rumah, rasa malas nak mampus. Dah gendut kan, lepas berbuka, rasa macam ular sawa la. Tapi bila kita pergi dan lepas buat, hati rasa tenang dan seronok je. 😍

 Ok la. Jumpa lagi, ye.           

8 comments:

  1. ular sawa pon byk kaler batik yg chantek.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... takmo la wak, berlingkor je korje-nye. :D

      Delete
  2. Meriah pagi ni orang jogging sebab cuti. Baru tahu ada buah cermai warna merah jugak. Bentuk dia pun lain sikit kan. Untung ni pokok renek dah berbuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye, Fizah. kalau kita tak cuba makan, kita pun tak tahu itu buah cermai. Akak pun tak tahu ada kaler merah. Agak besor juga pasu tu, Fizah. Pokok dah lama tanam. :)

      Delete
  3. Haah sebelum buat rasa berat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan... berperang kita, dengan perasaan malas.

      Delete
  4. Hai Nur!
    Alhamdulillah, jumpa di sini. Rindu kat Nur. Selamat berpuasa buat Nur sekeluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai, Amie... long time no see... hehe... Rindu Amie juga, baca blog Amie, tengok masakan sedap-sedap. Selamat berpuasa buat Amie dan keluarga juga. :)

      Delete