12 Ramadan 1443 Hijrah.

Pagi, pergi jogging.

Malam, pergi terawih.

Kalau ikutkan hati, memang malas. Setan dah takde, kena rantai pun, tapi susah nak buat. Tapi, bak kata kasut Nike, "Just Do It!" 

Mari kita!


Pagi tadi, sempat jogging sejauh 7 km. Alhamdulillah.

Gambar di atas adalah kerja saya semalam. Menjahit bahagian dalam (lining) bag kait. Saya tahu jahit lurus je. Benda simple-simple. Buat baju, saya tak pandai. Mesin jahit dalam gambar di atas, adalah pemberian orang. Mujur masa saya kecil dulu, arwah mak saya ada ajar guna mesin jahit lama. Dulu masa sekolah kan, kita kena buat projek jahit masa subjek Kemahiran Hidup. Sarung bantal la, apron la, bag sandang la. Boleh la saya guna mesin jahit Raleigh lama ni, repair seluar-seluar koyak, apa yang patut. Dah ada electric foot pedal dah. Tekan je, jalan. Kalau jenis pijak goyang kaki tu, susah juga. Dulu saya selalu ter-reverse ke belakang, bukan jalan ke depan. Pastu, mak jerit, marah. Arwah mak saya memang garang orangnya, tapi dia sempat ajar knitting (kait 2 jarum) pada saya, masa saya kecil, tak sekolah lagi. Cikgu yang garang. Hehe... rindu pada mama. Semoga Allah tempatkan arwah mak saya di kalangan orang-orang yang beriman. Aminnn...

Ok la, jumpa lagi, ye.