Komen spam, good luck dan WIP

 Mula, mula, cuba anda check di blogger punya dashboard tu, di bahagian comments, anak panah bawah tu, klik Spam. 


Apa ke pelik benor si blogspot ni. Banyak komen masuk spam, padahal dari kawan-kawan blogger yang selalu komen. Bukannya yang jarang-jarang masuk dan jual barang. Hmmm... tapi rajin-rajinlah ye, anda semua check di situ. Sebab saya rasa, komen saya pun ada termasuk spam di blog anda. Huhu... sebab ada blog saya check, komen saya tak kelihatan, walaupun saya dah komen dan subsribe to replies. Saya tahu, sebab saya boleh check kat email. Cuma tak keluar di blog anda. Jomlah ramai-ramai kita check komen spam di blog masing-masing, dari masa ke semasa. Saya? Hari-hari saya check dan klik Not Spam. Cuma mungkin saya lambat balas komen anda di blog saya. Tapi saya akan balas juga tau, walaupun ambil masa dua tiga hari ke, seminggu ke.. hehe... maapkan saya, sibuk sikit.

Yang kedua, hari ni ujian bertulis Bahasa Malaysia, untuk calon-calon SPM 2024. Selamat maju jaya kepada semua anak-anak tingkatan 5. Esok, kertas Bahasa Inggeris pula. Anak saya punya last paper adalah pada 28 Februari, iaitu subjek Asas Kelestarian. Akhirnya masa sudah tiba. Sikit je lagi, harus bertahan. Semoga anak saya dan anak-anak teman blogger sekalian boleh menjawap periksa dalam keadaan tenang dan dipermudahkan segala urusan. Aminn...

Yang ketiga, update sikit progress projek kait dalam pembikinan (Work-in-progress, WIP).


Sudah cukup panjang. Sikit lagi, saya boleh habis kait, dan proses cantum sisi pula. Ini masih projek bantal kait. Tengok la lepas siap projek ini, mungkin saya akan buat benda lain pula, kot. Tukar angin, mungkin bag kait pula. Tengok la. Kena cari idea dulu. 

Ok la. Itu saja untuk hari ini. 

Jumpa lagi,  ya. 😊

46 comments:

  1. semoga abg ngah dapat menjawab soalan dengan baik,selamat maju jaya moga beroleh keputusan SPM yg cemerlang

    ReplyDelete
  2. linda pun selalu cek dekat spam...apa yang di spam kan tak tau lah...kikiki...moga anak akak tenang2 je dalam menjawab peperiksaan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, pelik kan, Linda, komen masuk spam.
      Aminn... terima kasih, Linda.

      Delete
  3. hari2 sy check
    tkt komen msk situ
    yg 10 thn lps punya pun ada 'muncul'
    kesian kawan2 yg hntr tu
    sbb laa ni diorg dah x aktif lg berblog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tudiaaa... berapa lama punya komen dah tu. Hehe..
      Itu la. Kesian kawan kawan-kawan kita yang hantar komen, tapi tak keluar di blog.

      Delete
  4. SA berkenan handbag kait yang diorang pomote kat IG, mesti mahal kan...tapi canti workmanship dia..nampak luxury ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Handbag tu, pakai benang yang beli oversea. Kalau dalam ada lining, mungkin benang tempatan. Betul, nampak mewah bag kait guna benang poli.

      Delete
  5. Saya pun hari hari check spam, memang ada terselit di situ. Pernah juga kak Nur punya komen masuk situ. Entahlah tak tahu camne boleh sesat kadang komen kita masuk spam. Anak buah saya habis SPM bulan Mac nanti. Semoga dipermudah calon SPM menjawab soalan exam. Fuhh kita yang rasa penat tengok kak Nur punya hasil kait tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke, Fizah? Huhu..
      Good luck untuk anak buah Fizah, untuk SPM. Selamat maju jaya.
      Hehe.. ambil masa untuk knitting ni, Fizah. Lambat siapnya.

      Delete
  6. cantiknyaaaaaa
    gabunga kalerrrr
    dah mcm kek lapis sarawak dah ni
    santekkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  7. all the best to abg ngah, sama ngan Ian la ni..
    sama..MA pun memang akan check spam hari2.. x tau kenapa pi kat spam tu.
    cantik & rajin nya ....

    ReplyDelete
  8. dana pnya blog pun kadang gitu, org komen msk dlm spam kak

    ReplyDelete
  9. Memang selalu semak pada papan pemuka blogger. Ya komen sayapun masuk kotak sampah orang hendak buat macam mana.
    Semoga berjaya untuk si tengah.
    Rajin Puan Nur mengait. Harap siap apa yang dirancang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la kan, NA.
      Terima kasih.
      Insya-Allah. Saya cuba.

      Delete
  10. Tentang komen spam, saya sering-sering check Mbak. Aneh juga suka ada saja komentar dari teman-teman blogger masuk ke spam ini.

    Proyeknya yang masih WIP, semoga cepat selesai. Cantik sekali perpaduan warna nya yang cerah ceria.

    Salam,

    ReplyDelete
  11. Good luck SPM utk anakanda. Betul, tengah tahun lepas bila klik spam di Comments baru perasan banyak komen tak masuk. Sekarang memang akan check tiap kali nak baca komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih.
      Ye la kan, memang selalu kena check.

      Delete
  12. baik kak, nti ldy semak... cantiknye hasil kaitan tu.. mesti susah... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak susah, LadyBird. Cuma lambat siap, sebab progress mengait macam siput. Hehe.

      Delete
  13. Sayapun sering cek spam....bagus itu rajut yang lagi di buat, warnanya ceria...moga anak" berhasil yaa.

    ReplyDelete
  14. Kalau buat marathon blogwalking, memang selalu komen masuk spam. Tak boleh buat apa, harapkan tuan blog rajin check spam. Kecewa jugak kan, kita dok tulis panjang-panjang sekali langsung tak publish.

    Seronok tengok hasil kait Nur sambil mengenang diri...bilalah aku nak tekun dan rajin 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, ya, betul cakap Ujie. Itulah dia. Harap tuan blog rajin check spam.
      Hehe.. Ujie kan rajin juga. Semua orang perempuan rajin.

      Delete
  15. Saya selalu cek kok kak , 😄. Tak mau komen2 teman masuk kesana. Lalu setelah cek, spam pasti saya hapus. Jadi nanti tak susah kalo nak cek lagi.

    Kalo Blogspot ntah kenapa sering memang masuk spam komennya. Tapi sejak saya pakai WP, jarang nyangkut di sana. Ada beberapa , tapi tak banyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus begitu, Fanny.
      Oh, lain dengan Wordpress ye. Blogspot ni saja, masalahnya kot.

      Delete
  16. Good luck utk anakanda 🤲
    Same here, komen masuk spam box. Mmg kena check selalu...

    ReplyDelete
  17. mmg slalu check kt spam tu ...pelik juga masuk situ sbb kdg2 yg mmg geng blogger yg slalu komen...biasa kalo masuk spam ni yg msg pelik2

    ReplyDelete
  18. ish ish ish mmg nak kena selalu rajin check komen masuk spam.. tak paham jugak pd hal takde pon kwn2 blog tempek link ape2 masa komen ye dak?

    all the best utk anak akak SPM hehehe

    wahhh cantikla gabungan kaler nampak naik seri hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, betul tu. Entah macamana blogspot klasifikasikan komen seseorang jadi spam, tak tahulah.
      Terima kasih, Ana.
      Hehe... akak cuba. :)

      Delete
  19. semoga berjaya kepada anak Nur yang ambik SPM....ujian yang menjadi penanda aras untuk masa depan walaupun bukan100 peratus kejayaan hidup ada di situ

    ReplyDelete
  20. semoga dipermudahkan anak2 kita yg amek SPM tuuh., aminn

    ReplyDelete
  21. Selamat menjawab SPM untuk anak Nur. Moga dapat result cemerlang.

    ReplyDelete
  22. Sy selalu jugak jumpa komen di spam ni.. itu pun jika ada kawan blogger lain ingatkan kalau tak mmg sy tak sempat check 😂

    ReplyDelete