Larian bulan mengambang

 Kedua-dua anak saya tak sekolah hari ni, cuti peristiwa. Raja Permaisuri Perak, Tuanku Zara, melawat sekolah dia orang. Hanya tingkatan 5 yang hadir ke sekolah hari ni. 

Jadi, saya tak masak sebelum subuh seperti selalu. Suami pula masuk kerja tengahari, jadi dia boleh tapau sarapan. Saya pun keluar awal jogging.


Bulan mengambang penuh di langit, waktu nak keluar jogging.


Jogging sejauh 10.82 km pagi tadi. Cuaca panas. Tengok la rumput di halaman rumah, dari hijau dah jadi perang. 

Lepas sarapan nasi lemak yang suami tapau, saya masuk dapur, masak kari ayam.


Serbuk rempah kari saya bercampur dengan rempah kerutuk. Beli masa balik kelantan. Tak guna santan pula. Gelap warna kari ayam. 

Hari ni, keputusan spm keluar. Apa pun keputusan anak-anak, terima la dengan hati terbuka. Tak payah la nak banding-banding dengan anak orang lain pulak. Dia orang pun dah berusaha. Kesian budak-budak zaman covid ni. 

Ok la. Jumpa lagi, ye. 😊

14 comments:

  1. bulan mengambang penuh...semoga dapat result yg baik..

    ReplyDelete
  2. it's supermoon .. chantek kann bulan ituuu., ;p

    ReplyDelete
  3. Cantik bulannya! Di malam bulan mengambang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...terbayang wajah Amie nun di seberang... chewah, sambung pulak :D

      Delete
  4. Bahagia dapat joging sambil disinari rembulan terang.

    ReplyDelete
  5. cantik bulan tu. dah lama tak lari2 jugak ni hehe
    gee singgah & follow sini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tima kasih, Gee. Nanti saya singgah balas ye.

      Delete
  6. lari sebelah mlm la best sbb x panas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh lari malam, Abam Kie, bahaya. Kalau suami teman, takpe juga. Kot dia teman, tak jadi lari, jadi ngeteh kat mamak pulak, Abam Kie. :D

      Delete