Cuti sekolah, yay!

 Entah pagi tadi, saya susah nak bangun. Biasa, pukul 4 pagi, saya dah celik. Suami take over tugas sediakan makanan. Dia goreng hashbrown dan fries. Kemudian, dia masak nasi goreng tomyam. 😁 Rajinnya suami saya. Dia masuk kerja pukul 6 pagi, OT. 

Lepas hantar anak kedua ke sekolah, saya pergi jogging.

Alamak, besornya jerawat kat dahi

Pukul 7.25 baru saya jogging pagi tadi. Biasa la anak tengah saya ni, kalau loceng sekolah pukul 7.20, pukul 7.19 baru dia nak tiba di sekolah. Tak macam abang dia dulu, PRS. Sebelum pukul 7 dia dah nak ada di sekolah. Lain anak, lain peel nya.

Lari 10 km hari ni. Alhamdulillah.

Anak bongsu cakap, dia kurang suka rasa tomyam pada nasi goreng. Cerewet, kan. Jadi balik jogging, singgah makcik nasi lemak indah water, beli nasi lemak sebungkus untuk dia. Makcik tu jual sekali air. RM2 je satu. Beli air sekali la. Pemalas punya mak. Nak bancuh ayor minum kat rumah pun maleh. 😅 Beli sekali karipap giant 3 biji dan roti sosej. 

Sape macam saya? Walaupun kita dah tak perlu pakai facemask bila di luar bangunan, tapi saya dah biasa pakai, dan masih pakai. Contoh macam beli nasi lemak tepi jalan kan, kita ada jumpa orang juga. Entah orang yang beratur belakang kita tu, ada covid ke, sedor atau tanpa dia sedor dia ada, dia terbersin ke kat kita. Ha...

Sampai rumah, siram pokok dulu, bagi kucing makan dan mandi. Pastu, goreng telor mata sebutir.


Sarapan saya pagi tadi adalah nasi goreng tomyam dimasak oleh suamiku tercinta, dan telor mata di sisi. 😋 Sedap je, saya rasa. Entah nape anak bongsu takmo makan. Rugi, rugi, bukan selalu bapaknya masuk dapur, masak.

Hari ni, dapat sijil untuk virtual run dari aplikasi Bookdoc.


#BeatNCD Virtual Run Challenge berakhir pada 31 May lepas, dengan milestone saya sebanyak 882,672 langkah. Durasi cabaran ni, 2 bulan. Dari 1 April hingga 31 Mei. Dia kira langkah sebenarnya, bukan berapa mileage kita lari. Ok ler tu. 

Ok la ye. Selamat sudah. Esok sekolah start cuti, selama seminggu. Ada yang nak pergi holiday mana-mana ke? Selamat, ye. Selamat pergi makan kenduri juga. Jaga diri dan keluarga kita.

Jumpa lagi.

4 comments:

  1. Rasa tomyam pada nasi dianggap pelik agaknya.
    Ya saya masih pakai pelitup muka kecuali ketika makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah, NA. Itu yang dia cakap, rasa pelik.
      Sama la kita. :)

      Delete
  2. Saya pun masih juga pakai pelitup muka, cuma tak melekat sangat mask tu kekadang, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, Nadia. Kadang tu, rimas juga, lagi-lagi time cuaca panas.

      Delete