Time flies

Jumaat, 12 Safar 1444 Hijrah.

Sekejap je dah hari Jumaat. Masa memang cepat berlalu bila cuti sekolah. 😁

Semalam saya tak pergi jogging. Memang hari Isnin dan Khamis, saya rehat, tiada aktiviti riadah. Nak puasa pun tak boleh, uzur. Jadi, saya menebas.

Tahukah anda, menebas tu jauh lebih penat dari berlari? Macam buat total body workout pulak. Letih badan lepas menebas. Pastu, terus cuti masak. Hehe haha..

Pagi tadi, saya pergi jogging.


Larian hari ni adalah sejauh 9.04 km.

Cuaca cantik. Tak panas sangat. Hajat nak buat 8 km saja, tapi terlajak pulak.

Balik rumah lepas sarapan, saya masak ayam goreng berlada. Tak rasa lagi. Makan tengahari, nasi lemak pagi tadi. Sedap rasanya, sebab dah lama tak makan nasi lemak kot.

Syukur Alhamdulillah. 

Semoga hari anda baik-baik saja.

Jumpa lagi, ye. 😊

8 comments:

  1. menebas guna byk tenaga menghayun sabit...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Ngada, kan, NA. Buat kerja sikit, penat lebih. :D Itu pun tak habis menebas lagi. Sambung harini.

      Delete
  3. Wah hebat Nur buat kerja menebas. Mau sakit tangan dan badan sebab tak biasa buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat camana, Ujie. Pak Encik sibuk kerja. Kita pulak tak tahan tengok tepi rumah dah naik semak. Buat mana mampu je, Ujie.

      Delete
  4. Menebas rumput merupkn aktiviti yang sangat bagus...akan nampak kesannya

    ReplyDelete