Larian Jumaat

 Semalam tak pergi jogging. Hujan. Semalam pergi dating dengan suami, sarapan sama-sama. Hari ni, pergi jogging.


Pagi tadi, jogging sejauh 10 km. Syukur Alhamdulillah. Saya macam struggle sikit masa 3 km pertama. Dulu saya boleh rasa rileks-rileks, tak letih sangat. Sekarang saya macam kena put extra effort masa mula jogging tu. Faktor usia kot. 

Gambar di atas adalah pulut kuning yang saya order, masa sarapan dengan suami, semalam. Sedap. Saya suka pulut kuning. Sebab nak masak sendiri, malas. Arwah mak saya selalu masak pulut kuning masa hari raya. 

Saya bersyukur atas segala nikmat dan rezeki Allah bagi. Syukur Alhamdulillah. Saya akan terus berusaha menjadi hambaNya yang lebih baik. Bila kita letak diri kita sebagai hamba, kita tak kan besar kepala. Kita takkan riak, sombong, meninggi diri, sebab ada Kuasa Lebih Besar dari kita. Saya cuma nak cari redha Allah. Tengah usaha sikit-sikit. Walaupun saya tak kuat, dan saya jahil, banyak benda saya tak tahu. Saya akan terus berusaha. Insya-Allah.

Terima kasih kerana membaca. 

Jumpa lagi, ye.

No comments:

Post a Comment