Pertama kali makan burger hitam

 Hari tu, ada orang belanja McD. Pesan melalui foodpanda. Bila orang belanja, segan la kan, nak minta apa-apa menu. Cakap je la, apa-apa burger pun boleh.

Bila pesanan selamat dihantar ke rumah, dapat la burger ni...


Sweet and Spicy Korean beef burger.

Mari kita buka tengok, burger dia rupa camana.


Ban dia hitam.

Pandangan pertama, nampak pedas. Sos dia merah menyala. Saiz burger agak besar. Kepingan daging tebal. Sayur pun banyak.

Apa lagi, bismillah...


Ok rasa dia. Saya bukan peminat makanan korea. Mengenyangkan. Saya makan waktu petang, sebagai dinner.

Kepedasan dia tu, saya boleh tolerate lagi. Pada pendapat saya, lebih pedas burger prosperity yang penuh lada hitam tu. 

Alhamdulillah. Kalau saya pergi McD sendiri, menu sebegini memang saya tak pesan. Saya lebih suka cheese burger je. Merasa juga bila orang belanja.

Ok. Sekian dulu ye. Jumpa lagi. 😊

25 comments:

  1. dulu memula nampak bun arang ni, rs pelik jg laa. sy bimbang tang bau tu. tp.laa ni biasa dah

    burger mcd yg ni x try lagi... insya allah kalau singgah nnt sy beli buat raso2😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, ye, ye. Bau dia takde la bau arang. Bau roti juga. Hehe...
      Sila, sila, Anies.

      Delete
    2. benda baru kannn masa tu. fikir bau je. rasa fikir kemudian hehehe

      Delete
  2. mula2 tengok seram jugak kan nak mkn. kalau dah mkn tu sedap aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok la, Aswaleyla. Rasa macam burger biasa.

      Delete
  3. Pernah pesan burger arang ni dari kedai lain. Rasanya sama je dgn burger biasa. Kalau saya pulak, saya suka burger spicy chicken mcdeluxe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah... saya tak pernah cuba lagi tu, spicy chicken mcDeluxe. Nanti boleh try.

      Delete
  4. Ada cuba masa awal-awal keluar. Itulah kalau beli mungkin tidak pilih ini. Orang belanja kita terima.

    ReplyDelete
  5. wahhhh Ana blm pernah try lagi burger arang hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila, sila, Ana. Tak cuba, tak tahu camana rasanya. :)

      Delete
  6. belum rasa lg korean burger Mekdi..nampak scary jg..hehe..bun hitam, sos merah menyala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. memang, kalau kita first time tengok, memang nampak scary, sebab lain dari burger biasa.

      Delete
  7. Saya pernah nampah burger hitam begini, tapi tak ingat di mana. Macam teringin pula nak cuba.

    ReplyDelete
  8. Saya pernah coba burger hitam macam nih, dan memang enak. Di beberapa restoran burger, udah mulai menjual burger dengan Bun berwarna hitam. Awalnya agak serem, kayak gosong tapi ternyata enak juga 😄. Kebetulan saya malah suka cobain yg unik dan baru kak 😄. Penasaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. benar. Awalnya, macam seram juga nak cuba. Tapi setelah dicuba, sama saja macam rasa burger biasa, kan Fanny.

      Delete
  9. kena beli ni sbb sy selalu order big mac atau double cheese burger je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap tu, Abe Kie, big mac. Dah lama saya tak makan tu. :)

      Delete
  10. oh dah ada balikk menu ni...bestnya!

    ReplyDelete
  11. Oh baru tau ada burger ni, nak try lah.

    ReplyDelete
  12. Sama la kita Nur, bukan peminat makanan Korea. Suami je yang suka makan burger hitam ni. Saya sekadar rasa sikit je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, Ujie.. dia punya sos pun lain, tak macam sos cili biasa.

      Delete