Sudoku

 Rabu, 24 Rejab 1444 Hijrah.

Maaf ler, saya agak lama mengabaikan blog ni. Asal ada masa lapang je, saya main sudoku. Habis je buat kerja rumah, saya buat sudoku. Kena sampuk hantu sudoku. Sebab ada satu hari tu, saya susun buku-buku dalam bilik kerja saya, saya jumpa buku sudoku lama. Saya beli dah lama, sebab kadang bila balik kampung atau ikut suami outstation ke, ada benda juga boleh dibuat selain main henpon. 


Dia punya level berhantunya sudoku ni, sampai saya korbankan masa lari saya, sebab saya congak-congak, kalau saya lari luar, saya balik lambat. Kalau saya lari treadmill dalam rumah, saya habis 10 ribu langkah cepat. Jadi, masa yang saya jimat tu, saya boleh guna buat sudoku. Kegilaan betul. Geram bila tak dapat selesaikan sudoku level Susah

Level Sudoku 

Easy ✅

Medium ✅

Hard ✅

Very Hard ❌

Banyak-banyak kategori Susah yang saya buat, saya akhirnya dapat selesaikan satu. Itupun, ambil masa seminggu! Hahaha.... 


Ada kala rasa otak penat, rasa nak give-up. Dah simpan dah buku ni balik kat rak buku. Kejap lagi, lepas 2-3 jam, ambil balik, hadap balik sudoku yang belum selesai tu. Ketagihan melampau! Terjebak sudah.

Projek mengait dah tergendala. Kiki... 

Baiklah. Jumpa lagi, ye. 😊

10 comments:

  1. Ketagihan yang bagus ni Nur!
    Menajamkan otak.

    Tahniah berjaya selesaikan level susah 👏🏽

    Err…saya tak pernah cuba main sudoku 🤭

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe... mekasih, Ujie.
      Janganlah main. Nanti terjebak macam saya.

      Delete
  2. waah mengasah fikiran ni..kalau ada migraine mau berdenyut kepala hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... akak selalu tergelak baca komen Afzan. :D

      Delete
  3. ni faveret game satu masa dulu. tapi mmg boleh ketagih bila main sudoku ni. sebab tu malas nak bukak buku sudoku takut nnt satu benda pun tak jalan hehe.

    kajian org jepun kata main sudoku ni bagus utk mengelakkan alzheimer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah.. sama kita, Carneyz. Kan.. silap-silap, tak masak layan sudoku ni. Huhu...
      Ada betul rasanya. Rasa otak lebih cerdas juga bila buat sudoku ni. Neuron-neuron otak mula kembali terjalin. Hehe..

      Delete
  4. Haha ketagih. Dahulu saya main yang suratkhabar The Star keluarkan.
    Memang geram kalau tidak dapat selesaikan.
    Saya pula sekarang tengah leka tengok diri Korea sementara uzur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, dalam paper punya lagi best, NA. Best suratkhabar dulu kan, ada sudoku, ada teka silangkata.
      Layan juga siri Korea ye, NA. :)

      Delete
  5. Penangan sudoku ye Nur.
    Bagus ni, mencabar dab sangat menguji minda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, Amie. Sangat menguji kecerdasan otak yang dah lama karat macam saya ni. Hehe..

      Delete