Aku tanya apa khabar...?

 Jumaat, 28 Muharram 1444 Hijrah.

Assalamualaikum... hai... pekabo semua? 😁

Saya dah siapkan projek kait saya, bag. Alhamdulillah.


Untuk melihat dengan lebih dekat beg ni, saya dah pun upload gambar dari pelbagai sudut, di page Hasil Kait

Ada pulak tempahan kait yang masuk lagi. Alamak... habis tu camana ni... berhabuk lagi kot blog saya ni.. Saya cuba la ye. Mana bila-bila saya mampu, saya akan update.

Banyak benda nak cerita. Rindu nak blogwalking.

Pagi tadi, saya berlarian seperti biasa.


Larian pagi tadi adalah sejauh 8.02 km. 

Gambar sarapan saya dan suami pagi tadi, di Kluang Road Coffee.

Saya order lontong kering (kiri gambar) dan suami order nasi ambeng. Share-share la makan. Suka betul saya dengan sambal kelapa dan sambal jawa tu. Tapi, tak boleh lawan nasi ambeng Warung Ibu di Tanjung Karang. Sedap giler! 😋😋 Tapi boleh la ni. Nak ke sana, jauh pulak. Gendut makan. Alhamdulillah.

Setakat ni dulu lah hari ni.

Jumpa lagi, ye. 😊

14 comments:

  1. banyak tempahan kait..storage basket pun ada...lama tk makan lontong kering...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, nohas. Rezeki tak disangka, ada yang berminat dengan hasil tangan saya.
      Oh, ye ke. Saya pulak, pertama kali makan lontong kering. :)

      Delete
  2. Rezeki mengait jangan ditolak. Hehe kemaskini 2-3 hari sekali bolehlah kalau tidak sibuk.
    Suka nasi ambeng! Nasib baik ada dekat rumah yang sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. betul tu, NA.
      Baiklah, saya cuba. Insya-Allah.
      Wah, sama lah kita. Suka nasi ambeng. :)

      Delete
  3. Alhamdulillah, byk tempahan maksudnya ramai yg suka hasil tangan Nur. Lama betul tunggu blog ni ber update akhirnya muncul balik tuan tanah hehe. Saya pun suka nasi ambeng, tapi nak cari nasi ambeng yg sedap susah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Tima kasih, Carneyz.
      Kalau jalan ke Tanjung Karang, singgah la ke Warung Ibu, Carneyz. The best la, saya pernah rasa. :)

      Delete
  4. cantik hasil tangan puan. nanti boleh jual di shopee atau lazada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. nanti saya pertimbangkan. Terima kasih atas cadangan Abam Kie.

      Delete
  5. Khabar baik Nur.
    Alhamdulillah, rezeki orang buat tempahan. Nur memang kreatif bab kait-mengait ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, Amie.
      Takde la Amie. Saya pun masih belajar lagi bab-bab kait mengait ni. Kadang refer tutorial juga, di youtube. :)

      Delete
  6. Cantik warna beg kait tu.
    Alhamdulillah murah rezeki Nur.

    Rindu nak makan nasi ambeng, belum jumpa lagi di Penang ni.
    Biasanya makan bila balik kampung di Johor je lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, Ujie.
      Wah... mesti sedap nasi ambeng ori di Johor. :)

      Delete
  7. Replies
    1. Hehe.. Alhamdulillah, Encik Hanafi sihat ye.

      Delete